Dlaczego dbanie o dobre UX przyniesie poprawę pozycji w wynikach Google?

Dlaczego dbanie o dobre UX przyniesie poprawę pozycji w wynikach Google?

Na progu trzeciej dekady lat dwutysięcznych do przeszłości odchodzą już witryny budowane głównie z troską o roboty wyszukiwarki. Dziś na pole web designu i promocji w sieci ostatecznie powróciła równowaga. Kładziemy zatem równy nacisk na odczucia odwiedzających nas internautów, co na skrypty indeksujące zawartość naszego WWW. W poniższym artykule zobaczy, dlaczego User Experience może zadecydować o Waszej sieciowej popularności.

Co kryje się pod tajemniczym skrótem UX?

Dwie litery UX rozwijamy jako User Experience, co w języku polskim okazuje się doświadczeniem użytkownika – a zatem całokształtem refleksji, emocji i skojarzeń, które występują przy okazji korzystania z przygotowanej zawartości. Odczucia te w prosty sposób przekładają się na chęć przeglądania ofert e-sklepów oraz ewentualne odwiedziny strony w przyszłości. To, jak zapiszemy się w pamięci potencjalnego klienta, zdeterminuje obraz naszej marki na długi czas.

Celem UX jest więc zadbanie o pozytywny odbiór serwisu, który poprzez design, estetykę, rozkład treści i funkcjonalność WWW może zadecydować o sympatii i długotrwałym związkom z naszą marką. UX pragnie zatem oczywiście zapewnić odpowiednią sprzedaż oraz zwiększyć tak zwany dell time (czas spędzony pod naszym adresem). Ten bowiem ma bezpośrednie znaczenie, jeśli chodzi o pozycjonowanie stron.

Wymaganie Google to wymagania użytkownika!

Jeśli bliżej przyjrzymy się czynnikom, które zdobędą dla nas punkty u dostawcy wyszukiwania, zobaczymy, że mają one znaczenie nie dla jakichś abstrakcyjnych skryptów i algorytmów, ale właśnie dla przeciętnego użytkownika globalnej pajęczyny. Na przykład premiowany przez Google czas ładowania się witryny pozostaje zaletą głównie, jeśli pomyślimy o wygodzie internauty. Podobnie sytuacja ma się w przypadku konieczności przygotowania wersji mobilnej serwisu. Oczywiście także tutaj pragniemy zwiększyć funkcjonalność projektu WWW. Możemy wspomnieć także o łatwym w obsłudze linkowaniu wewnętrznym, czytelnej mapie sklepu oraz budzącej zaufanie oprawie graficznej. Stąd też wniosek, że poprawiając UX najzwyczajniej się pozycjonujemy!


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *