Jak pisać teksty SEO – strategia content marketingu, a skuteczne pozycjonowanie stron
Każdy posiadacz strony internetowej chce, by przyciągała ona jak najwięcej użytkowników. Jednym ze skutecznych sposobów jest zainteresowanie ich ciekawą treścią. Pamiętaj, że dobrze napisane teksty SEO nie tylko poprawiają widoczność witryny w Google, ale też odpowiadają na potrzeby odbiorców.
Przedstawiamy receptę na skuteczny SEO copywriting stworzoną przez naszą agencję Inseo!
Od czego zacząć pisanie tekstów SEO? Na samym początku przemyśl temat, o którym zamierzasz opowiedzieć swoim potencjalnym Klientom. Zastanów się, jakich informacji poszukują, odwiedzając Twoją stronę, a także czego od niej oczekują. Możesz zainspirować się wyszukiwarką Google, treścią na stronach stosujących copywriting SEO oraz skorzystać z narzędzia Google Trends. Dobrym ruchem będzie posiłkowanie się konkretnymi frazami – sprawdzisz je chociażby za pomocą Keyword Plannera, czyli specjalnego narzędzia do analizy słów kluczowych. Już w temacie możesz użyć tych, które mają najwięcej wyszukań, a sprawisz, że Twój tekst SEO trafi do większej liczby odbiorców. Warto wiedzieć, że zasada „im więcej, tym lepiej” niekoniecznie będzie tutaj działać. Artykuł naszpikowany frazami może być odebrany przez użytkownika jako nienaturalny, a Google uzna go za niskiej wartości treść. Wybierz 2-3 główne słowa kluczowe, na jakich skupisz się w swoim tekście. Powinny nawiązywać do tematu artykułu i cieszyć się popularnością wśród użytkowników wyszukiwarki. Tutaj przydatne okaże się narzędzie Answer The Public albo Ubersuggest. One pomogą Ci też zbudować tak zwane frazy long tail, czyli „z długiego ogona”. Takie słowa kluczowe możesz wykorzystać jako śródtytuły, a krótsze – porozmieszczać równomiernie w treści artykułu. Unikaj zbyt dużej ilości fraz, nawet jeśli tworzysz opisy SEO produktów, gdyż tekst powinien być czytelny dla użytkownika. Rozbudowane słowa kluczowe w co drugim zdaniu mogą zniechęcić odbiorcę do czytania.
Dowiedz się, jak pisać teksty SEO, by były efektywne. Oto kilka przydatnych wskazówek
Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych to nie tylko techniczna optymalizacja SEO i pozyskiwanie linków do witryny. Trzeba też stworzyć przestrzeń przyjazną dla potencjalnego Klienta, w której będzie chciał pozostać na dłużej. W tym celu zbuduj ciekawą, pomocną treść, jaka odpowie na pytania i wątpliwości użytkownika. Warto wiedzieć, że SEO copywriting rządzi się swoimi prawami i nie wystarczy po prostu napisać tekstu, żeby podnieść sprzedaż produktów czy usług. Nasza agencja Inseo radzi:
-
Określ swoja grupę docelową. Istnieją naprawdę dobre, lecz nieskuteczne w sprzedaży teksty i opisy SEO. Powód jest prosty – autor nie wskazał precyzyjnie targetu, do którego chce dotrzeć. Zanim więc zasiądziesz do pisania, zgromadź potrzebne określenia, słownictwo czy język specjalistyczny, jakim posługują się Twoi odbiorcy.
-
Stwórz tytuł, który przyciągnie uwagę. Pisanie tekstów SEO zaczyna się już w momencie wymyślania tytułu. Powinien być chwytliwy, a jednocześnie zawierać najważniejsze frazy.
-
Postaraj się wyczerpać temat. Co prawda Google promuje strony z rozbudowaną treścią, ale nawet nieco krótszy, konkretny artykuł będzie lepiej widziany, niż obszerny tekst SEO ze sztucznymi słowami kluczowymi.
-
Zwróć uwagę na konstrukcję artykułu. Niech będzie jak najbardziej czytelny: śródtytuły, akapity i pogrubienia to zasada, którą kieruje się skuteczny content marketing – strategia powinna być dobrze przemyślana.
Polecane wpisy na blogu
Absolute URL – Co to jest? Definicja
25 października 2023
Above the Fold – Co to jest? Definicja
25 października 2023