Jak planujemy słowa kluczowe z najlepszymi ekspertami SEO?
Nie od dziś wiadomo, że poziom ekspercki na danym polu osiągamy dopiero po wielu latach działania w konkretnej dyscyplinie. Kiedy jednak trendy i algorytmy wyszukiwarki do spółki z oczekiwaniami użytkowników sieci zmieniają się jak w kalejdoskopie powinniśmy w specjaliście SEO oprócz doświadczenia szukać także prawdziwej pasji. O tym jak znaleźć fachowców pełnych zapału do pracy postaramy się opowiedzieć przy okazji prozaicznego planowania słów kluczowych.
Optymalizacja w pierwszej kolejności dla człowieka
Search Engine Optimization to gałąź marketingu sieciowego, która jeszcze do niedawna akcentowała istotność wychodzenia naprzeciw wymogom robotów indeksujących. W ostatnich latach jednak zauważono, że koncentracja wysiłków na internaucie przynosi znacznie lepsze rezultaty. Dokładnie tak samo sprawa ma się w dziedzinie planowania słów kluczowych. Normalną sytuacją w dzisiejszym internecie jest bowiem ciągła edycja listy fraz i nasyconych nimi tekstów.
Jednocześnie zapytania typowane przez nas jako najlepiej dopasowane okazują się często nie przynosić pożądanych efektów. Żeby słowa kluczowe zaczęły działać na naszą korzyść musimy przejść szereg prób i strategicznych zmian, a te najlepiej opracują ludzie, dla których pozycjonowanie pozostaje czymś więcej niż pracą i hobby. Agencję prowadzoną przez pozycjonerów z powołaniem poznamy po referencjach, licznych case studies, fachowym blogu firmowym a także po piętrzących się pod logo certyfikatach.
Od czego zacząć tworzenie listy kluczowych fraz?
Na początku powinniśmy opisać naszą działalność i branżę w kilku zdaniach, następnie do tekstu dołączamy oferowane przez nasz e-sklep towary i ich kategorie. Z tak powstałego dokumentu wyciągamy poszczególne pojęcia i zapytania złożone po czym testujemy je korzystając z Google Ads (dawniej Google Adwords). Narzędzie to przydaje się bowiem nie tylko w opracowaniu kampanii linków sponsorowanych, ale – przy pomocy planera słów kluczowych – pomaga nam też wybrać warianty istotnych fraz oraz sprawdzić ich popularność i konkurencyjność. W zależności od naszej branży wybierać będziemy opcje, które przy najmniejszym nakładzie rywalizacji zapewnią nam wzrost trafficu prawdopodobnych klientów.