Linkowanie wewnętrzne SEO – czy na pewno jest potrzebne? Dowiedz się, jak mądrze linkować
W pozycjonowaniu linki mają potężną moc sprawczą. Tak naprawdę to one grają pierwsze skrzypce. Szczególnie pięknie brzmią przy akompaniamencie optymalizacji i content marketingu. Pod batutą dyrygenta w postaci specjalisty SEO, to trio potrafi poderwać publikę z krzeseł. Z podziwu nie może wyjść sama wyszukiwarka Google, która nagradza zespół wyższą pozycją w swoim rankingu. Jak powinno przebiegać linkowanie wewnętrzne, żeby koncert się udał? Sprawdź!
Na czym polega linkowanie wewnętrzne i czemu ono właściwie służy?
Większość osób kojarzy link building z pozyskiwaniem odnośników z zewnątrz. Jednak aby linkowanie przyniosło efekty, musi być prowadzone na kilku kanałach jednocześnie. Część linków powinna pochodzić z serwisów zewnętrznych, co jest konieczne dla skutecznego pozycjonowania strony. Reszta ma mieć swoje źródło wewnątrz promowanej witryny – na jej innych podstronach. Na prawidłowy link building składają się więc zarówno linkowanie zewnętrzne, jak też linkowanie wewnętrzne. Jeśli któregoś instrumentu zabraknie, orkiestra nie zagra kompozycji, lecz będzie zmuszona improwizować. Bez odpowiednich umiejętności, taki zabieg nie skończy się dobrze; słuchacze wyjdą rozczarowani.
Najważniejszym zadaniem, jakie stoi przed linkami wychodzącymi wewnętrznymi, jest ułatwienie nawigacji. Korzystają na tym użytkownicy strony oraz roboty crawlujące. Dzięki odnośnikom, można jednym kliknięciem przejść na pożądaną podstronę. Linki te stanowią więc szkielet serwisu. To za ich sprawą odbywa się cała nawigacja, co jest szczególnie zauważalne na przykładzie sklepów internetowych. Osoba przeglądająca asortyment chce mieć dostęp do różnych kategorii i możliwość zapoznania się z całą ofertą. Nie byłoby to możliwe, gdyby nie przejrzyste i intuicyjne menu. Podlinkowanie konkretnych zakładek pozwala na łatwe poruszanie się po witrynie. Podobnie sytuacja wygląda w przypadku stron firm usługowych. Potencjalni klienci oczekują dostępu do wszystkich ważnych informacji. Podlinkowanie formularza kontaktowego czy podstrony /O nas/ uchodzi dziś za konieczność.
Zadbaj o przemyślane linkowanie, a odczujesz korzyści. Stosuj się do naszych zaleceń!
Jako specjaliści od pozycjonowania stron, poświęcamy wiele czasu na linkowanie wewnętrzne SEO. Jest to jedna z usług, które świadczymy w ramach dbania o marketing internetowy naszych Klientów. Znajomość branży oraz zdobyte doświadczenie pozwoliły nam wyciągnąć cenne wnioski, którymi chętnie dzielimy się z innymi miłośnikami SEO. Oczywiście nie powiemy Wam wszystkiego – możemy za to zdradzić kilka szczegółów na temat linkowania w obrębie własnego serwisu. Przede wszystkim należy skupić się na przemyślanej strukturze linków. Każde przejście musi być logiczne, przyjazne użytkownikom. W branży nazywamy to silosem tematycznym. Trzeba przy tym uwzględnić fakt, że internauta nie zna naszego serwisu, prawdopodobnie jest na nim pierwszy raz. Linkowanie wewnętrzne ma ułatwić mu odnalezienie tego, czego szuka. W sklepie internetowym będzie to konkretny produkt, a na stronie firmy usługowej – opis usługi albo kontakt do wykonawcy. W kwestii linkowania nie można kierować się intuicją, chaos jest niewskazany. Nieprzemyślane działanie często skutkuje niechęcią odbiorców, którzy po prostu opuszczają źle zaprojektowane strony.
Optymalizacja On-Site bez linkowania wewnętrznego? Nie ma takiej możliwości!
Z racji tego, że linkowanie wewnętrzne SEO to główny element optymalizacji On-Site, trzeba zdawać sobie sprawę z jego wagi. Każda strona internetowa jest poświęcona danej tematyce, wokół której skupiają się słowa kluczowe. Pogrupowanie podstron w obrębie serwisu i zaprojektowanie unikalnego schematu linkowania będą idealnym początkiem działań, związanych z pozycjonowaniem w Google. Oprócz menu i często stosowanej taktyki umieszczania listy ważnych podstron w stopce, ważne jest również linkowanie wewnętrzne w tekstach. Na przykład takich, jak ten, który właśnie czytasz. Artykuły poradnikowe i treści eksperckie to znakomite miejsca do osadzenia odnośnika. Jeśli w treści omawiana jest jakaś usługa, dobrym posunięciem będzie podlinkowanie podstrony, która jest jej poświęcona. Dzięki temu zainteresowany użytkownik kliknie i przejdzie dalej, pogłębiając wiedzę na temat, który go zaciekawił. Link można osadzić w formie Anchor tekstu, grafiki lub czystego adresu URL.
Pamiętaj, że nie musisz znać się na SEO, żeby mieć popularną i chętnie odwiedzaną stronę www. Specjaliści z INSEO przez cały czas pozostają do Twojej dyspozycji! Skontaktuj się z nami i poznaj szczegóły promocji w sieci, jaką możemy dla Ciebie przygotować.
Polecane wpisy na blogu
Absolute URL – Co to jest? Definicja
25 października 2023
Above the Fold – Co to jest? Definicja
25 października 2023
Jakie są wady i zalety reklamy Internetowej
26 września 2022
Świetny artykuł, warto by jeszcze wspomnieć w jego kontekście na temat mocy linków, co na nią wpływa oraz jak lokalizacja linku na stronie wpływa na jego efektywność.