Dlaczego pozycjonowanie lokalne działa na terenie Bytomia i innych ośrodków miejskich?
Już w 2015 roku Google biło na alarm wobec dostrzeżonej w analizach globalnych prawidłowości stawiającej geograficzne czynniki w zapytaniach np. „pozycjonowanie stron Bytom”, nad tymi dotyczącymi ceny czy też bardziej szczegółowych fraz. Oczywiście ta informacja powinna ostatecznie przekonać nas, że dzisiejszy odbiorca towarów i usług zamawianych online porusza się po sieci nawigując według nazw geograficznych oraz faktorów związanych z różniącym się z witryny na witrynę komfortem przeglądania oferty online a także jakościowym doradztwem. W takich sytuacjach nie powinniśmy dziwić się, że na prowadzeniu najczęściej lądują sklepy e-commerce i witryny usługowe będące owocem doskonałego designu, komunikacji oraz funkcjonalności – bez względu na wielkość i aspiracje. Miejski rynek rządzi się swoimi prawami, które coraz rzadziej dyktowane są cenami i skalą działania danych marek.
Drugim powodem, który decyduje o prosperowaniu w sieci, jest oczywiście kształt dzisiejszej konsumpcji, która w znacznym stopniu zmieniła się na przestrzeni ostatnich lat. Dziś coraz rzadziej przy zakupach kierujemy się długimi i dogłębnymi przemyśleniami prowadzącymi do ostatecznej decyzji. Zamiast tego zdajemy się na silne i spontaniczne impulsy nakazujące nam, często pod wpływem spersonalizowanego marketingu, zaspokoić potrzeby zakupowe w jak najkrótszym czasie. Ponad wszystko liczy się zatem ciągła dostępność towaru, szybka i wygodna w odbiorze forma wysyłki a także oferowana przy okazji wysoka jakość obsługi oraz fachowej opieki posprzedażowej.