Pozycjonowanie stron firmy w Google – Jak skutecznie zwiększyć widoczność strony firmowej?
Im szersze grono odbiorców, tym więcej potencjalnych klientów. Prosta zależność, która wymusza na przedsiębiorcach wyjątkową troskę o swoją obecność w sieci. Specjaliści z Inseo przygotowali garść przydatnych porad dla wszystkich, którzy pozycjonowanie stron firmy traktują jako podstawowe narzędzie marketingu.
Firmowa strona internetowa w nowoczesnym stylu. W Inseo jesteśmy na bieżąco z obowiązującymi trendami
Witryna www to prawdopodobnie pierwsza wizytówka firmy, z jaką spotka się konsument. Pod jednym warunkiem – obecności firmowej strony internetowej na czołowych miejscach w wynikach wyszukiwania Google. Umiejętne pozycjonowanie firmy stanowi złożony proces: trzeba drobiazgowo zadbać o wiele różnych elementów. W pierwszej kolejności należy wymienić strukturę oraz design serwisu. Atrakcyjna szata graficzna musi iść w parze z łatwością znalezienia interesujących informacji (lub produktów w przypadku e-commerce), a także szybkim ładowaniem witryny. Szczegółowe wytyczne amerykańskiego giganta zmieniają się mniej lub bardziej regularnie – dlatego przedsiębiorcy korzystają z usług wyspecjalizowanych agencji SEO, które pilnują żeby firmowe strony www spełniały najnowsze standardy. Skuteczne pozycjonowanie stron w Google daje wymierne wyniki w postaci rosnącego zainteresowania użytkowników. To, czy uda się nakłonić ich do zakupów bądź zamówienia usługi, zależy już od zawartości strony. Tutaj pozycjonowanie dla firm wkracza w obszar tzw. content marketingu.
Pozycjonowanie firmy w sieci szybko przełoży się na wzrost liczby odwiedzających ją użytkowników
Interesująca, wartościowa treść to doskonały wabik nawet na tych konsumentów, którzy aktualnie nie planują wydawać żadnych pieniędzy. Jeżeli Twoja firmowa strona internetowa okaże się znakomitym źródłem informacji, ma zdecydowanie większe szanse zostać zapamiętaną. Jednak nawet najlepsza zawartość wymaga odpowiedniego opakowania. W pozycjonowaniu firm należy zwrócić uwagę także na stronę wizualną zamieszczanych materiałów. Kontrola długości tekstu, wyróżniki najważniejszych fragmentów (pogrubienia, podkreślenia), wypunktowania, infografiki czy materiały wideo – takie rozwiązania pozwalają użytkownikom na szybsze znalezienie konkretów, których poszukują. Również Google wysoko ceni te serwisy, które prezentują treści w odpowiedni sposób. Prowadząc pozycjonowanie stron firmy poprzez content marketing trzeba pamiętać o „call to action”, czyli o zachęcie do kontaktu i interakcji. Propozycja zapisania się do newslettera lub przeczytania wpisu na pokrewny temat często spotyka się z pozytywnym odzewem. Dlatego fachowe pozycjonowanie strony firmowej należy do podstawowych działań marketingu internetowego.
Wyścig bez mety. Pozycjonowanie dla firm ma w niektórych branżach decydujące znaczenie
Otwarte pozostaje pytanie, czy przedsiębiorcy są w stanie prowadzić złożone działania SEO samodzielnie? Skuteczne pozycjonowanie strony firmowej to złożony proces, dlatego najczęściej odpowiedź brzmi: nie. A skoro efektywne pozycjonowanie dla firm często stanowi o ich być albo nie być, należy poszukać zaufanego, doświadczonego partnera. I lepiej dochować mu wierności – jeżeli firmowa strona www jest obsługiwana przez więcej niż jedną agencję, zwykle przynosi to więcej szkód niż pożytku. Skuteczne pozycjonowanie firmy w Google wymaga spójnej strategii i przejrzystego planu – co wiąże się z czasem koniecznym na uzyskanie zadowalających efektów. Prowadzenie spójnej strategii marketingowej jest utrudnione, kiedy nad SEO i SEM pracuje jednocześnie kilka niezależnych zespołów. Pojawiają się również trudności w obiektywnej ocenie pracy każdej z agencji. Najlepiej powierzyć pozycjonowanie stron firmy profesjonalistom, którzy potrafią udowodnić swoje kompetencje i w jasny sposób przedstawią plan działania.
Polecane wpisy na blogu
Absolute URL – Co to jest? Definicja
25 października 2023
Above the Fold – Co to jest? Definicja
25 października 2023