SEO, SEM, PPC –poznaj najważniejsze pojęcia marketingu w wyszukiwarkach i promuj skutecznie firmę!

SEO, SEM, PPC –poznaj najważniejsze pojęcia marketingu w wyszukiwarkach i promuj skutecznie firmę!

Przedsiębiorcy zastanawiają się co wpływa na sukces firm. Doskonałe produkty, perfekcyjna obsługa? Niestety, obecna sytuacja na rynku wymaga od firm prowadzenia skutecznych działań marketingowych. Konkurencja w branżach jest tak znaczna, że tylko dobrze prowadzony marketing w wyszukiwarkach może wpłynąć na sukces danej firmy. Przy planowaniu kampanii promocyjnych bardzo ważne jest rozumienie podstawowych pojęć w obrębie marketingu w wyszukiwarkach. W poniższym artykule przybliżymy czym jest PPC, SEO i SEM, by ułatwić firmom działanie w sieci.

PPC – czym właściwie jest?

PPC, czyli Pay Per Click to bardzo popularny model płatności za reklamę w wyszukiwarce i sieciach reklamowych. Przedsiębiorcy wybierający ten sposób reklamowania się w sieci płacą za każde kliknięcie w link reklamy, który przekieruje użytkownika na daną podstronę. PPC to wszystkie wyniki płatne oferowane przez wyszukiwarkę Google.

SEO– wyjaśnienie pojęcia

SEO to skrót oznaczający Search Engine Optimization, pojęcie to obejmuje przygotowanie i optymalizację witryny internetowej. Podejmowane działania pozwolą na lepsze indeksowanie strony przez wyszukiwarkę. Działania w zakresie optymalizacji prowadzone są w kodzie strony, dlatego wprowadzane zmiany nie są widoczne „gołym okiem” dla użytkowników. Jest jednak pewna sfera zmian widocznych dla internautów i obejmuje m. in. wprowadzenie treści pisanych pod słowa kluczowe, które ułatwiają poruszanie się po stronie internetowej. Warto też wspomnieć, że wiele osób utożsamia pozycjonowanie stron z SEO. Należy podkreślić, że nie są to synonimy! Na pozycjonowanie stron składa się SEO + Link Building + Content Marketing.

SEM – co to jest?

Na koniec warto wyjaśnić czym jest SEM czyli Search Engine Marketing. To działania w obrębie marketingu internetowego, które obejmują optymalizację (SEO), pozycjonowanie stron www, a także promocje przy pomocy linków sponsorowanych AdWords. Skuteczny SEM obejmuje zawsze pozycjonowanie i PPC.

Przedsiębiorcy, którzy chcą odnieść sukces w wyszukiwarce powinni postawić na w/w działania umożliwiające promowanie firmy w internecie. Oczywiście samodzielne prowadzenie działań w tych obszarach jest praktycznie niemożliwe dla osób prowadzących firmy. Konieczność posiadania odpowiedniej wiedzy, a także sporo czasu, jaki należy poświęcić na prowadzenie działań marketingowych sprawia, że korzystniej jest oddać promocję strony firmowej w ręce profesjonalnej agencji. Gwarantujemy, że INSEO wpłynie znacząco na zyski Twojej firmy. Skontaktuj się z nami, a przedstawimy Ci skuteczny plan na wypromowanie Twojego biznesu w internecie.


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *