Wyszukiwanie głosowe Google Voice Search. Jak optymalizować pod nie stronę?
Korzystaniu z sieci przy użyciu nowych urządzeń towarzyszy coraz większa wygoda. Istotnym krokiem naprzód jest oprogramowanie zdolne do rozpoznawania mowy, dzięki któremu także zapytania do wyszukiwarki możemy wprowadzać w znacznie prostszy sposób. Wraz za nim idą jednak i inne zmiany, które koniecznie musi uwzględniać każdy, kto nie zamierza poddać walki o wysokie miejsca w wynikach wyszukiwania.
Wyszukiwanie głosem unaocznia znaczenie urządzeń mobilnych
Od czasów, gdy sam dostęp do internetu w telefonie mógł stanowić nie lada udogodnienie zmieniło się tyle, że wielu już po prostu nie wyobraża sobie jego braku. To jest jednocześnie jedna z najważniejszych rzeczy, o jakich pamiętać trzeba podejmując działania związane z jakąkolwiek promocją w sieci – pozycjonowanie stron rzecz jasna nie stanowi wyjątku. Już więcej niż jedna czwarta dokonywanych w Polsce zakupów przez internet odbywa się za pomocą telefonów, a sądząc po statystykach z innych krajów, u nas także odsetek ten będzie jeszcze dynamicznie rósł. Znacznie większy jest w dodatku sam ruch generowany przez urządzenia mobilne, które zostawiają już w tyle laptopy i komputery stacjonarne.
Wyszukiwanie głosowe Google jest funkcją, z której korzystamy przede wszystkim na smartfonach. Nie powinno to dziwić. Ileż można wyciągać ten kciuk po coraz większych ekranach? Gdy trzymanie urządzenia, inaczej niż ma to miejsce w przypadku większych urządzeń, zajmuje nam jedną dłoń, okazuje się to nader przydatnym sposobem na wprowadzanie zapytań. Zwłaszcza, gdy znajdujemy się poza domem, w drodze i chcemy to zrobić szybko, nie musząc zatrzymywać się czy zwalniać kroku. Teraz wystarczy nacisnąć ikonkę mikrofonu.
Aby zoptymalizować swoją witrynę pod Google Voice Search, musimy więc przede wszystkim przystosować ją do wyświetlania na urządzeniach mobilnych. Wydaje się to rzeczą dziś oczywistą, jednak nadal nie brakuje witryn przedsiębiorstw, które są pod tym względem problematyczne. To nie jest tylko kwestia niewygody. Z uwagi na wspominany już trend, są to przede wszystkim straty ich właścicieli! Tym bardziej, że, przypomnijmy, resposnywność strony jest jednym z czynników rankingowych dla Google. Jej brak to poważna wada, która utrudnia skuteczne pozycjonowanie.
Optymalizacja stron pod wyszukiwanie głosowe Google Voice Search jest coraz ważniejsza
Kwestia urządzeń, na których najczęściej wykorzystywane jest Google wyszukiwanie głosowe, nie jest jednak jedyną, którą należy mieć na uwadze, by na rosnącą popularność tej funkcjonalności skutecznie odpowiedzieć. Wraz ze sposobem wprowadzania zapytań przez Google Voice Search zmienia się bowiem ich postać. Frazy te są zwykle znacznie dłuższe, nie jest to jednak jedyna różnica. Inaczej, niż ma to miejsca w przypadku słów kluczowych typu long tail, te zazwyczaj odpowiadają naturalnemu sposobowi wypowiadania się. Bardzo często są to dość konkretne i precyzyjne pytania. Co zatem musimy zrobić, by pozycjonowanie stron pod wyszukiwanie głosowe przyniosło skutek? Odpowiedzieć na nie!
Treść to ważny element optymalizacji każdej strony. Wpisy blogowe, rzeczowe opisy kategorii czy podstron, które nie tylko skupią na sobie uwagę robotów Google, ale także pomogą internautom w korzystaniu z danej oferty, są dobrym sposobem na to, by zyskać sobie ich przychylność. Przeanalizowawszy na jakie zapytania tego typu warto się pozycjonować, trzeba ustalić, gdzie umieścimy informacje, w których frazy tego typu osadzimy. Pomysły mogą być rozmaite, od działu FAQ po wszelkiego typu inne poradniki związane z naszym asortymentem czy usługami.
Wyszukiwanie głosowe Google to jedna z rzeczy, które już dziś warto brać pod uwagę i należy się spodziewać, że z czasem jego rola będzie tylko rosła. Najlepiej po prostu korzystać ze wsparcia fachowców, którzy zajmują się pozycjonowaniem na co dzień i ich uwadze nie uchodzą żadne związane z nim zagadnienia. Agencja INSEO zaprasza do współpracy!
Polecane wpisy na blogu
Absolute URL – Co to jest? Definicja
25 października 2023
Above the Fold – Co to jest? Definicja
25 października 2023